Thanksgiving & Sinterklaas - Reisverslag uit Canyon Country, Verenigde Staten van Nienke Vonk - WaarBenJij.nu Thanksgiving & Sinterklaas - Reisverslag uit Canyon Country, Verenigde Staten van Nienke Vonk - WaarBenJij.nu

Thanksgiving & Sinterklaas

Blijf op de hoogte en volg Nienke

05 December 2013 | Verenigde Staten, Canyon Country

Hallootjes!

Ik heb al een tijdje niets meer geschreven, dus besloot ik maar weer alles te vertellen wat ik de laatste tijd heb meegemaakt!

Een paar weken geleden ben ik naar Santa Barbara gegaan om Roos weer te zien, zij is een Exchange daar en komt ook uit Dongen, ik ben samen met Sebastian en Debbie gegaan en het was echt heel leuk! Ik was echt blij om Roos te zien want de laatste keer was 23 juli, dat is best een tijdje terug. Ook had ik Santa Barbara nooit echt heel goed gezien en dat was ook wel leuk om te zien!

De week erna was het dan Thanksgiving! Daar had ik heel erg naar uitgekeken, helaas was ik dinsdag en woensdag ziek en had ik griep, maar dat hield me niet tegen om woensdagavond gewoon naar Aptos te gaan. Dat is ten noorden van Californië, en ligt vlak bij Santa Cruz. Ik ben met Chris (mn gastvader), Laura (gastzusje) en Russell (gastbroer) daar heen gegaan en wat was het prachtig!!! WAUW!! Ik heb er zo van genoten. Het Strandhuis was van de broer van Chris, hij en zijn dochter waren er ook bij. Jon en Katie zijn heel aardig en het was heel leuk om ze te ontmoeten! Geweldige mensen!
Donderdag ochtend zijn Laura en ik naar het strand geweest (had ik al gezegd dat het een strandhuis was????) en daarna om twee uur in de middag hadden we diner, met echte kalkoen!!! volgens mij was dat de eerste keer in mijn leven dat ik kalkoen op heb (??) en het hele gerecht was heerlijk!
Ook heb ik natuurlijk oma's appeltaart gemaakt omdat iedereen die zo lekker vindt hier! Ik ben 's avonds niet Black Friday gaan shoppen omdat niemand zin had en ik had waarschijnlijk alleen maar onzin gekocht dan hahaha.
Vrijdag zijn we naar Monterey Bay gegaan, ligt ongeveer een half uur van Aptos af en daar zijn we naar een aquarium gegaan, het is een heel indrukwekkend en bekend aquarium en het was zeker de moeite waard!
Zaterdag zijn we weer naar huis gegaan, want er was nog een 6 uur lange autorit voor de boeg... Lekker muziek geluisterd, naar de oceaan gekeken, ja ik vermaakte me wel in de auto.
En zondag heb ik lekker gerelaxt en met papa en mama gefacetimet dat moet soms ook!
Morgen (vandaag voor jullie) is het 5 december, ik heb mijn gastgezin wat bijgebracht over Sinterklaas en heb net ook weer pepernoten gebakken. Vanavond gaan we onze schoen zetten en ook toevallig was vandaag het pakketje van mama en papa en anke binnen gekomen! Dus dat was natuurlijk super leuk! Ik mocht hem nog niet open maken van mijn gastmoeder, dus alles zit nog gesloten haha.... Maar ik was wel super blij toen het kwam!!! Thanks daddie and mommie!
Ik vind het wel leuk dat mijn gastgezin ook zo geinteresseerd is in onze feestdagen en dat ik die hun kan bijdragen!

Als iemand trouwens mijn adres of telefoonnummer wil, stuur me een berichtje op facebook, of hier en dan geef ik hem je!

Over drie weken is het kerst, en zondag ga ik met Debbie kerst inkopen doen, waar ik heel excited voor ben, want dat is altijd leuk!

Liefs Nienke


  • 05 December 2013 - 09:13

    André Vonk:

    Hoi dochtertje,

    Je hebt weer een heleboel leuke dingen meegemaakt! Fijn voor je datje het allemaal zo naar je zin hebt.
    En ja, die hele volle doos (zag ik op Facebook), dat is nou jammer van je gastmoeder, dat je tot 5 december moet wachten! Maar je apps lezende heb je niet alles dicht gelaten. Die zak paprikachips, die was toch te uitdagend.

    Veel plezier vandaag in The USA en Sint. Ben benieuwd wat je allemaal uit je schoentje haalt!
    Groetjes en liefs van je vader!

  • 05 December 2013 - 17:38

    Marianne:

    Hoi Nienke,

    Wat heb je weer veel gezien en meegemaakt daar in de U.S.A. Leuk om te lezen. Ik vind het fijn voor je dat je het zo naar je zin hebt en dat je zo.n leuk gastgezin hebt. Je bent een echt bofkont.

    Ik wens je een gezellige Sinterklaasavond, maar dat zal wel lukken met dat pakket uit Nederland, daar zal echt wel van alles in zitten. Lekker smullen van de perpernoten en misschien ook nog appelgebak.

    Heel veel groetjes,
    Marianne .

    P.S. Mail je adres even door, want dat heb ik niet.

  • 05 December 2013 - 23:13

    Frans En Rianne:

    Dag lieve Nienke,

    Je maakt heel wat mee in het land van Obama
    zo te horen zie je zelden je pyama
    Misschien moet je eens studeren
    want je ging daar toch heen om te leren?

    Wij hopen dat je geniet van deze mooie tijd
    wees maar gerust een jonge geit
    Vertel ons straks maar alle verhalen
    als jij weer thuis komt zullen we jou onthalen.

    Groetjes en een kus van
    Frans en Rianne

    PS: Do you join us at camping Jansse in 2015?? (please)


  • 06 December 2013 - 17:17

    Desirée:

    Hoi dochterlief,

    Ik heb inmiddels begrepen dat je de pakjes erg leuk vond. Met hele lekkere dingen uit Nederland die je al maanden moet missen. Zoals paprikachips, tijgernootjes , muntdropjes, pannenkoekenmeel, pepernootjes, chocolade muntjes etc...
    En in appeltaarten bakken ben je inmiddels al heel goed geworden, zoveel als je er al gebakken hebt. Je hebt nu ook een maatbeker met nederlandse maten, dat maakt het allemaal wat makkelijker.
    Geniet maar lekker daar van de dagen naar kerst toe. Dat zal ookmzelf een ervaring zijn.
    Groetjes, mama xxxx

  • 07 December 2013 - 15:51

    Thea:

    Leuk reisverhaaltje weer nienke! Gr. Thea

  • 09 December 2013 - 16:43

    Oma Vonk:

    Lieve Nienke. Wat ben je weer goed verwend door je pap en mam met het Sinterklaas pakket .Wat goed van je zeg dat je ook voor je gastgezin pepernoten en appeltaart kunt en mag bakken .En vinden ze het ook allemaal lekker Nienke ........Ik ben benieuwd hoe het Kerstfeest daar word gevierd.Dat hoor ik later wel weer van je VERDER HEEL VEEL LIEVE GROETEN VAN OMA VONK.

  • 24 December 2013 - 19:07

    Monique:

    Hoi Nienke

    langs deze weg willen we jou hele goede en bijzondere kerstdagen wensen. Het zal misschien vreemd zij om dat nu zonder jouw ouders en boertjes te vieren en niet in Dongen maar in Amerika!!
    Ik ben benieuwd of het daar anders wordt gevierd als hier.
    In ieder geval zal t weer daar beter zijn, want hier volop regen en storm... geen kerstweer dus!!!!
    Nienke geniet van je tijd daar en nogmaals fijne feestdagen
    gr Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Ik ga met Into High School Nederland een jaar lang naar een High School in Grand View, Idaho. Hier kan je alles lezen wat ik meemaak. Ik ben na één maand naar Santa Clarita, Californie verhuisd! Nu woon ik bij een gezin met drie kinderen en ga ik naar Canyon High School! Liefs Nienke

Actief sinds 20 Juni 2013
Verslag gelezen: 576
Totaal aantal bezoekers 17223

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2013 - 10 Juni 2014

Amerika

Landen bezocht: