3 Months in America!! - Reisverslag uit Canyon Country, Verenigde Staten van Nienke Vonk - WaarBenJij.nu 3 Months in America!! - Reisverslag uit Canyon Country, Verenigde Staten van Nienke Vonk - WaarBenJij.nu

3 Months in America!!

Blijf op de hoogte en volg Nienke

07 November 2013 | Verenigde Staten, Canyon Country

Hello everybody,
Vandaag ben ik drie maanden in Amerika.. Wat vliegt de tijd, ik kan me nog herinneren dat ik nog in Nederland was… Hoewel ik Nederland mis heb ik het ongelooflijk naar mijn zin hier in Amerika. De mensen zijn super, school is anders, maar leuk en mijn gastfamilie is geweldig!

Afgelopen week had ik Halloween, en dat was echt super, ik had echt veel candy opgehaald!! Heb ik wel allemaal gedeeld met m’n gastzgezin, maar het was echt leuk om voor de huizen langs te gaan en gratis snoep te halen!!

School is zo anders, ik kijk nog steeds elke dag verbaasd om dat dat echt gebeurd… De school is echt een Amerikaanse school, eentje die je in Amerikaanse films ziet. Hoewel het geen binnen school is (zoals Frencken of Cambreur), is het typisch Amerikaans. Je hebt verschillende blokken waar ze les geven. Bijvoorbeeld blok A is Engels, blok B is geschiedenis of economie etc.. Mijn school is ontzettend groot, ongeveer 2800 leerlingen en elke dag ontmoet ik wel nieuwe mensen… Wij hebben tussen elke les 6 minuten pauze om naar het andere lokaal te lopen en geloof mij, die heb je nodig!
Waar ik erg aan moet wennen is de stoelen die aan de tafels vast zitten, als ik naar achter wil schuiven neem ik heel mijn tafel mee… Heel handig natuurlijk… haha.

Verder is er geen één normale schoolweek, eerst Halloween, waar iedereen verkleed naar school ging en waarbij we vrijdag vrij waren, de week daarna hadden we op woensdag “late start Wednesday” waarbij we anderhalf uur later beginnen. En volgende week hebben we maandag vrij vanwege Veterans Day. Ook hebben we in die week “Every fifteen minutes”. In de US gaan elke 15 minuten iemand dood vanwege alcohol of drugs gebruik. Op mijn school gaan ze dan iemand uit de les halen en later hoor je dan “… is vandaag overleden”, dan bellen ze je ouders op, politie komt erbij, het is heel indrukwekkend, ik kijk daar erg naar uit!

Mijn Engels wordt steeds beter elke dag, dat is erg fijn, maar ik merk ook wel dat mijn Nederlands achteruit gaat… Ik moet zeggen, ik ben heel blij dat ik met de hulp van Sebastian en de familie Ball in Californië ben gekomen, zonder hun was ik allang weer in Nederland geweest en ik zou dat niet gewild hebben!
Aan alle opzichten is Californië beter als Idaho, begrijp me niet verkeerd, maar Idaho is gewoon niet zo levendig als Californië. In Idaho zat ik op een school met 180 leerlingen van zes tot achttien, en hier zit ik op een school met 2800 van 13 tot en met achttien. Ook is er net wat meer te beleven…
Ik heb totaal geen spijt van de beslissingen die ik heb gemaakt!

Over een paar weken is het Thanksgiving en daar kijk ik echt enorm naar uit! We gaan naar Lake Tahoe (google maar, echt super mooi!) en daar gaan we met de familie Thanksgiving vieren. De dag daarna is Black Friday en dan heb je super grote kortingen! Maar waarschijnlijk gaan we dat niet doen (jammer natuurlijk, maar hey, Lake Tahoe is super mooi! Wauw!)

Ook ga ik rond December uitleggen wat Sinterklaas is in Nederland en ga ik pepernoten voor ze maken, want dat hoort er natuurlijk bij! En dan is het alweer bijna Kerstmis… Ik kan niet geloven dat alle tijd zo snel gaat… Drie maanden in Amerika al… De tijd vliegt echt gewoon. Ik kijk zeker uit wat de volgende zeven maanden voor mij hebben te bieden…

Liefs Nienke

  • 07 November 2013 - 16:27

    Tante Marianne:

    Hoi Nieke

    Goed om te horen dat je het zo goed gaat .(niet altijd maar ja dat hoor er nu eenmaal bij
    dat je afentoe je Moeder-vader en broertjes mist)
    Zij zullen jou ook wel missen (soms)
    Maar er komt nu een leuke tijd aan met heel veel gezellige dingen lees ik wel.
    Geniet er maar lekker van want inderdaad de tijd gaat heel snel
    Hier alles z,n gangetje

    Heel veel groetjes van Tante Marianne en Ome Frans.



  • 07 November 2013 - 16:27

    Birgit Ligtenberg:

    Wat fijn dat je zo enthousiast bent en het nu zo naar je zin hebt. Leuk om al die Amerikaanse gewoontes mee te maken. Het klopt dus: time flies when you're having fun. Geniet er nog met volle teugen van; voor je het weet zijn alle 10 de maanden om en sta je weer in dit koude kikkerlandje maar wel een hele mooie ervaring rijker. Groetjes.

  • 07 November 2013 - 17:13

    Anna:

    Heel leuk!!!! En ik heb Lake Tahoe even gegoogled...... jaloers, heel gaaf!!!! Foto's maken!!!
    Fijn dat je zo aan het genieten bent en het weer naar je zin hebt daar! En wow, 3 maanden al.. tijd vliegt echt. Ik weet nog goed dat ik je aan het uitzwaaien was op Schiphol!
    En heel gaaf dat je alle feestdagen daar meemaakt, want daar worden ze natuurlijk veel toffer gevierd! Kerstmis, Thanksgiving, Oud en nieuw, Valentijnsdag! Heel leuk!!!!!!
    Ik was echt jaloers toen je Halloween ging vieren! In Nederland doen we daar niet echt iets aan, maar daar natuurlijk wel, echt gaaf!!!!
    Nou, je ziet wel dat ik jaloers ben haha! Geniet <33

  • 07 November 2013 - 19:05

    Mama:

    Ha dochterlief,

    Goed vooruitzicht, al die feestdagen en vakanties. En dan straks met kerst weer drie weken vakantie.
    Tijd gaat snel ja, alweer drie maanden weg. Het lijkt zoveel korter en je hebt al zoveel meegemaakt. En je gaat nog zoveel leuke dingen meemaken...samen met een superleuk gezin waar je nu woont.
    Geniet ervan, have fun xxx

  • 07 November 2013 - 20:40

    Glynis:

    Wat fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt meis! En dat je nu in een leuk en gezellig gezin bent opgenomen voor de komende maanden. Je doet allemaal leuke dingen en de ervaring is super natuurlijk. Iets om nooit te vergeten! Lake Tahoe net gegoogled, en.. WAUW. Inderdaad erg mooi! Alvast heel veel plezier en geniet er maar volop van, tijd gaat snel als je het naar je zin hebt. Liefs en XxX Glyn

  • 08 November 2013 - 11:09

    Marianne :

    Hoi Nienke,

    Altijd weer leuk om jouw verslag te lezen, vooral als het zo positief is, wat een leuke dingen beleef je er allemaal. De komende tijd wordt helemaal super met al die feestdagen, geniet ervan .

    Groetjes,
    Marianne en Wim

  • 08 November 2013 - 14:23

    Vadertje:

    Ha dochtertje,

    Jaja, time flies when you have fun, zoals Birgit ook al schreef.
    Ik hoop niet dat we volgende week gebeld worden als je "every fifteen minutes" gaat meemaken. Zal wel speciaal & indrukwekkend zijn, denk ik zo.

    Geniet van je tijd in The States! Voor je het weet zijn die komende maanden al weer voorbij (en dan begint het echte leven weer!).

    xxxxxxxxxx

  • 09 November 2013 - 11:15

    Monique:

    He Nienke.

    Jij feest heel wat af lees ik wel....geniet maar lekker hoor.
    Deze tijd zul je nooi meer vergeten en de ervaring is heel bijzonder!

    Hier wordt het nu echt herfst, bladjes vallen van de bomen en veeel regen deez week (bah)
    Je zult intussen ook wel gehoord hebben dat Pauline en Jurgen mama en papa worden. Ze verwachten hun kindje rond 20 mei, dus dat kun je al snel zien als je weer thuis bent.
    We hebben al even geen kaart gestuurd, zijn best druk geweest met Oom Nick die steeds zieker werd en daarna met het regelen van de uitvaart de uitvaart. Maar de volgende kaart komt er aan!
    Nienke, geniet maar lekkervan alle feestjes en ook een beetje leren he ;-).
    Lieve groeten Monique x x

  • 10 November 2013 - 15:14

    Oma Vonk :

    Dag Nienke . Weer een leuk verslag het gaat noch steeds goed met je fijn dat te horen.Fijn gastgezin Al veel vriendinnen heel veel uistapjes schoppen enzovoorts . Maar denk ook vooral aan je studie doe goed je best Nienke .Met mij gaat het de ene dag goed de andere hele maal niet .Ik krijg heel veel telefoon met meeleven met het overlijden van Nick kaarten en bezoek dat doet dan toch weer goed .Volgens je bericht ga jij pepernoten maken heb je dat al eens eerder gedaan thuis of zo .......Verder niet veel nieuws te beleven Ik wens je heel veel liefs en de hartelijke groeten van Oma.

  • 13 November 2013 - 09:53

    Irma:

    Hey Nienke
    ik ben een "stiekeme" lezer, ik hoor natuurlijk af en toe wel iets van paulien, dus dat maakte me nieuwsgierig.
    Ook jaloers trouwens, vorig jaar ben ik ook in calafornia geweest, en inderdaad je kan geen genoeg van krijgen, venice beach (al grote pelikanen gezien en dikke bodybuilders?) en de rest, zo heerlijk mensen kijken, winkelen, enz enz.
    is er nog een plaatsje vrij in je gastgezin ;)
    geniet ervan!
    groetjes uit italie
    irma (vriendin van paulien, kennis van juffrouw rachel/engels)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Ik ga met Into High School Nederland een jaar lang naar een High School in Grand View, Idaho. Hier kan je alles lezen wat ik meemaak. Ik ben na één maand naar Santa Clarita, Californie verhuisd! Nu woon ik bij een gezin met drie kinderen en ga ik naar Canyon High School! Liefs Nienke

Actief sinds 20 Juni 2013
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 17232

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2013 - 10 Juni 2014

Amerika

Landen bezocht: